4.08.2008

EĞİTİM SEFERBERLİĞİ BAŞLATIYORUZ

Sayın Valimiz Sebahattin Öztürk´ün de katılımıyla OKS ve ÖSS değerlendirme toplantısı yapıldı.Sayın Valimiz Sebahattin Öztürk'ün de katılımıyla OKS ve ÖSS değerlendirme toplantısı yapıldı.

Niğde Valisi Sebahattin Öztürk, Milli Eğitim Bakanlığının Türkiye çapında yaptığı değişikliklerin Niğde’de verimini alamadıklarını söyleyerek, “Niğde 56.’lığı hiçbir bakımdan hak etmiyor” dedi.

Milli Eğitim Müdür Vekili Mesut Alkan da; "2008 OKS sonuçları bakımından Niğde ilinde başarısı hiç de arzu ettiğimiz bir seviyede olmamıştır.

81 il içerisinde 56. sırada yer almıştır. Elbette bu durum; başta Milli Eğitim Yöneticileri olarak bizleri, eğitim yöneticileri olarak okul müdürlerimizi üzmüştür.

ÖSS’deki başarımızın önceki yıllara göre Sayısal ve sözel de 8, Eşit Ağırlıkta 12 basamak daha üst sıralara çıkmış olması tek tesellimiz olmuştur" şeklinde konuştu.

BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ

Niğde’de yapılan toplantılar hakkında bilgi veren Niğde Milli Eğitim Müdür Vekili Mesut Alkan, başarısızlığı olumsuz etkileyen nedenlerden birkaçını şöylece sıraladı;

“Velilerimiz eğitim-öğretim konusunda duyarsız bilinçsiz, Okula karşı ilgisiz ve öğrencilerde bir hedef olmaması, öğrencilerde kendine güvenin eksik olması, Okulların bulunduğu yöresel faktörler, bir an önce hayata atılmak arzusu. Mesela; Altunhisar yöresinde hurdacılık, Çamardı yöresinde tatlıcılık ve dondurmacılık gibi işlere bir an önce başlama arzusu.

Köy ve kasabalarımızın büyük bir bölümünde öğretmenlerimizin görev mahallinde ikamet etmemesi ve geliş-gidiş yapıyor olması, Norm kadro ölçüleri doğrultusunda öğretmen ihtiyacının bulunması ve bunların yerine Vekil ve ücretli öğretmen uygulamasının yoğun olması, Atama ve yer değiştirme sisteminden kaynaklanan; çevreden merkeze doğru her iki yılda bir öğretmen sirkülasyonunun olması,

Birçok okulumuzda Sınavlara hazırlık ve yetiştirme kursları düzenledik, ancak bu kurslarımızın ders çıkışı düzenlenmiş olması öğrencinin ve öğretmenin yorgun olduğu saatlerde yapılması dolayısıyla istenilen verim elde edilememiştir.

Sorular daha çok anlamaya ve yoruma dayalı olması nedeniyle öğrencilerimizin büyük bölümünde okuma zayıflığı olması”

BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILAN ÖNERİLER

Başarıyı artırmak için yapılan önerileri ise Alkan şöyle özetledi; “Okullarımızın ve sınıflarımızın tamamında sürekli olarak günlük okuma saati uygulamasına geçilmesi, Cumartesi – Pazar günleri Yetiştirme ve sınavlara hazırlama kurslarının açılması, Kursların her okulda değil belli kurs merkezlerinde toplanması ve öğretmenlerle öğrencilerin buralara getirilmesi, Bunun için yerel yöneticilerle,

Özellikle Belediye Başkanlarının işin içerisine katılması, Veli bilinçlendirme eğitimine önem verilmesi, velilerin ev ziyaretlerine ağırlık verilmesi, Sık sık Deneme sınavı yapılarak öğrencilerde sınav deneyimi kazandırılması,

Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde Sınav Değerlendirme Merkezi oluşturulması ve donanımlı optik okuyucu cihazları alınması, Yönetici ve öğretmenlere yönelik moral motivasyon seminerlerinin ve kurslarının düzenlenmesi, bunlarla ilgili Üniversite ile işbirliği yapılması,

Başarılı yönetici ve öğretmenlerin ödüllendirilmesi ve onure edilmesi, motivasyon sağlanması, Alınan kararların takip, denetim ve geri dönüşünün değerlendirilmesi İlk etapta hedefimiz; ilk 10 arasında yer almaktır.

Bu konuda başta sayın valimiz olmak üzere, okul yöneticileri olarak vereceğiniz destekle başarı konusunda iddialı ve ümitliyiz. Başarı bir ekip işidir, takım işidir, fedakârlık ister. Ekip ve takım ruhu ile kendimize güvenle, üzerimizdeki ataleti atarak başarılı olacağımıza inanıyorum.

Milli Eğitim müdürlüğü olarak yeni öğretim yılına adeta bir seferberlik ilanı olarak giriyoruz; başta okul müdürlerimiz olarak, eğitim her kademesindeki görevlilerimiz bugünden itibaren bu bilinçle ve azimle çalışacaklardır”

BAŞARIYI KÖYLERDE SAĞLAMALIYIZ

“Her 100 öğrencimizden 55 tanesi köy ve kasabalarda eğitimini alıyor” diyen Niğde Valisi Öztürk, “ Devletin her köye ve her kasabaya okul yapması aslında ilk bakışta sosyal devlet ve devletin görevleri bakamından, yerine getirilmiş ama başarıyı ve heyecanı oralara götüremedik. Sosyal dönüşümü sağlayamadık köy ve kasaba kendi etrafında dönüp durdu.

Bunlar benim yaptığım gözlemler, bu gözlemleri bir anda değiştiremeyiz ama değişime mutlaka bir yerden başlamak zorundayız. Ne yapılması gerekiyorsa artık yapılmaya başlanması gerekiyor” dedi.

LİSELERE DEVAM ETME ORANIMIZ ÇOK DÜŞÜK

Niğde Vali Sebahattin Öztürk, “Liselere devam etme oranımız çok düşük Niğde’de ben ilk geldiğimde liseye devam etme yüzde 60’lık oranını gördüğüm zaman zaten ben anlamıştım böyle olacağını.

Liselere devam etme oranımız çok düşük olduğu için üniversitelere giriş sınavındaki durumumuz yüksek görünüyor eğer bu çocukların yüzde 75-80’i liselere devam etmiş olup, üniversite sınavlarına girmiş olsalardı, asıl o zaman takke düşüp kel görünecekti.

Aslında çok fazla övüneceğimiz şey yokta, hani insanlara bir motivasyon vermek için böyle söyleniliyor yani, burada değerlendirme toplantısı yapıyoruz yani bazı şeyleri kendimizden gizlemek, Basın duymasın, o duymasın diyerek mızrak çuvala sığmıyor yani, 8 yıllıktan mezun ettiğiniz çocuklardan yüzde 49’u hiç liseye devam etmiyor, bu olağan üstü düşük bir rakamdır. Türkiye’nin bana göre en düşük yerlerinden bir tanesidir.

Çünkü Türkiye ortalaması yaklaşık yüzde 78 civarındandır. Ben Bursa’dan geldim Bursa’da 83 civarındaydı liseye devam oranı.

Dolayısıyla yaptığımız işin hakkını vermek gereklidir, maden bir okulda müdürüz yada öğretmeniz herkes üzerine düşün sorumluluğu vazifeyi yerine getirmek zorundadır.

Çok isterdim bu konuda iyi şeyler söyleye bilmek ama yok. İlimizde Türkiye ortalamasının üzerinde öğretmene sahibiz, Türkiye ortalamasının üzerinde fiziki mekanlara ve bilgisayar ve Internet bağlantısı olmayan okulumuz kalmadı yani şöyle diye biliriz un, şeker var ama helva yapacak insan yok elimizde.

Velileri çocuklarını okula gönderme konusunda vaad edeceğiz her şeyin arkasındayız” diye konuştu.

ÖĞRETMENLERİMİZ ÖZVERİYLE ÇALIŞMALI

Niğde Vali Öztürk, “ Biz kamu yöneticileri memurlar kamu görevlileri, kendimizi memnun etmek için, bu işlerde bulunuyor değiliz, biz mutlu olalım diye bu görevler bizlere veriliyor değil, günümüzde özel sektörden ödünç alınana bir kavram var biliyorsunuz, Müşteri Memnuniyeti biz bu kelimeyi kamu yönetimine şöyle taşıyoruz Vatandaş Memnuniyeti olarak.

Patron millet ve onun temsilcisi olan devlet, biz işimiz yapmıyoruz, 657’ye tabiyiz diye işimizden olmuyorsak bu olmamamız gerektiğini göstermez.

Eğer biz bu kalite ile özel sektörde çalışıyor olsaydık, bizi kapanın önüne koyarlardı. Onun için tablo açık ortada ama çözümsüz değil, çözümü mümkün.

Sınıflarda elde edilen başarılan Milli Eğitim Müfettişlerinin incelemelerin tabi tutulacaktır. Başarımlı olan arkadaşlar, mutlak suretle değerlendirilecektir. Ama başarısız olan arkadaşlarımızda bu işin hakkını veremediklerini kabul edeceklerdir.

Onun için öğretmen arkadaşlarımızı motive etmek sizlere düşmektedir. Ama bu başarısızlıklarının iki ana faktöre bağlıdır birincisi velilerimizin kısa yoldan hayata atılması için çocuklarının eğitimine önem vermemeleri, ikincisi ise, öğretmen arkadaşlarımızın yeteri kadar heyecan sahibi olmamaları.

Belediye başkanlarını, muhtarları mutlaka devreye sokun, girmeyen varsa bunu da mutlak suretle bana bildirin, öğrencilerimizle, öğretmenlerimizle sizle daha fazla meşgul olmalarını sağlayın önümüzdeki yıllarda mutlaka kasabalarda lojman sisteminin devreye girmesi gerektiğini düşünüyorum, hayır sever vatandaşlarımıza bu konuda büyük iş düşüyor, biz lojman yaptıralım onlar lojman yaptırsınlar, bizim artık okul ihtiyacımız yenile dışında çok büyük sorun olarak kalmadı.

Kapanan kasabalar ve belediyelerde yapacağımız ilk iş kasabaların belediye otobüslerini kaldıracağız, öğretmenler mesailerini otobüs saatlerine göre ayarlamayacaklar artık" şeklinde konuştu.

Kaynak:
http://nigde.meb.gov.tr/

Hiç yorum yok: